A la Saint-Gaston, le ciel est bon !
Double conférence dans le cadre de l’exposition A la découverte du ciel de Gaston Fébus à nos jours suivi d’un pot de vernissage.
Les planètes toutes bien alignées, les conférences de Francis Beigbeder et Rémy Cabanac se tiendront au Musée, le mardi 6 février, jour de la Saint Gaston ! La tête dans les étoiles, les pieds sur terre, conférence introductive en occitan, sera proposée par l’ingénieur de recherches et spécialiste de la langue, Francis Beigbeder*. Rémi Cabanac* nous entretiendra ensuite en français de L’origine de la vie et des récents progrès de la connaissance.
L’exposition À la découverte du ciel de Gaston Febus à nos jours, réalisée par l’Escòla Gaston Febus, proposée par Lo Topin de Lenga, chemine de Salies-de-Béarn, à Sauveterre et Navarrenx, elle est accueillie au Musée Jeanne d’Albret en février. Inscrite dans une opération d’enseignement artistique et culturel : Lo Quaucom, la cloqueta e los bastons, elle a vécu une première restitution publique, le 15 décembre à Salies. Elle en connaîtra une autre ente les 9 et 13 avril au Primtemps de l’Arribèra. Y prendront part les établissements scolaires de Sauveterre, Saint-Dos, Carresse-Cassaber et Salies-de-Béarn, encadrés par la Compagnie Lo Nau et le Cap’òc.
A Sent Gaston, lo cèu qu’ei bon !
La mustra “A la découverte du ciel de Gaston Febus à nos jours”, de l’Escòla Gaston Febus, que camina. De Salias, Sauvatèrra e dinc a la mairia de Navarrencs, qu’ei arcuelhuda d’ara enlà e dinc au 29 de heurèr, a Ortès au Musée d’histoire du protestantisme Joana de Labrit.
Com s’escad beròi, juste tau dia de la Sent Gaston, lo 6 de heurèr, que son monde de tria qui nse regalaràn dab conferéncias excepcionaus. Lo cap en las estelas, los pès sus tèrra, la per Francis Beigbeder*, engenhaire de recèrc e coneishedor de la lenga, suus noms de las estelas e constellacions en occitan e catalan.
Que serà seguida per L’origine de la vie de Rémi Cabanac* : la Tèrra qu’ei uei lo sol lòc coneishut de l’univèrs aubergant aquesta proprietat emergenta de la matèria qu’ei la vita. Qu’èm enqüèra luenh de compréner tots los mecanismes de l’emergéncia aquera, mes que harà lo punt sus la progression de las coneishenças d’aquestes darrèrs ans.
La vienguda de l’exposicion en Bearn deus Gaves e Ortès que’s hè hens l’encastre deu Topin de lenga, mercés au tribalh de la Companhia Lo Nau e l’empara deu Cap’Òc. Ensenhaments artistics e culturaus que son perpausats a establiments escolars de Salias, Carressa e Cassabè, Sendòs e Sauvatèrra. Ua prumèra restitucion que’s hasó lo 15 de deceme. L’operacion, titolada : Lo Quaucom, la cloqueta e los bastons, qu’averà ua dusau restitucion au Primtemps de l’Arribèra deu 9 tau 13 d’abriu. La mustra dab d’autas conferéncias que tornaràn en març e abriu au Musèu de la Sau a Salias e au hestenau a Sent Pèr.
* Francis Beigbeder ingénieur de recherche à l’Observatoire du Pic du Midi. Linguiste amateur en lexicologie gasconne : noms d’oiseaux, de plantes, toponymie…
* Rémi Cabanac astronome (CNAP), Institut de Recherche en Astrophysique et Planétologie, Observatoire Midi-Pyrénées, Université de Toulouse III, Paul Sabatier, directeur scientifique de l’observatoire du Pic du Midi.